Κορωπί - Λαύριο

Έργα / ΑΤΤΙΚΗ /   30.03.2016

Το έργο αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορωπίου συνολικού μήκους 32 χλμ. Θα προβλεφθούν δύο (2) σιδ. σταθμοί (ΣΣ Μαρκόπουλου και Επιλιμένιος ΣΣ Λαυρίου) και πέντε (5) στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Κυπριανού).


Από τον υφιστάμενο Σταθμό Κορωπίου μέχρι τη νέα σιδ. στάση Θορικού προβλέπεται διπλή σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση τύπου trolley, σηματοδοτούμενη με μέγιστη ταχύτητα σχεδιασμού ≤ 120 km/h.



Στο τελευταίο τμήμα από Σ.Σ Θορικού έως Σ.Σ Λιμένα Λαυρίου προβλέπονται τα εξής:

 

  • Mονή σιδηροδρομική γραμμή σηματοδοτούμενη με ηλεκτροκίνηση τύπου trolley, με ταχύτητα ≤ 50 km/h που θα διέρχεται εντός της πόλης του Λαυρίου στο ίχνος της υφιστάμενης μετρικής γραμμής και μέχρι το Λιμάνι του Λαυρίου, με εγκιβωτισμένη γραμμή όπου απαιτείται μέσα στον αστικό ιστό.
  • Eναλλακτική χάραξη μονής σιδ. γραμμής, στο πλαίσιο εκπόνησης της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που θα διέρχεται από την παραλιακή ζώνη. Σε όλο το ανάπτυγμα κατά μήκος της παραλιακής ζώνης, η γραμμή οδεύει στην ελάχιστη δυνατή απόσταση από την Λ. Λαυρίου.  


Τέλος στο σχεδιασμό των έργων προβλέπεται Τερματικός Σταθμός ανάντη της παραλιακής οδού (στο χώρο του παλιού εργοστασίου) με μία παρακαμπτήριο μήκους 250 m και δύο αποβάθρες εκατέρωθεν των γραμμών. Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν προβλέπεται να χωροθετηθεί σταθμός μέσα στο χώρο του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ), αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχες δεσμεύσεις του ΟΛΛ με τον ΟΣΕ / ΓΑΙΟΣΕ.


Έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ η Α΄ φάση μελετών (αναγνωριστικές μελέτες) και προωθείται, μέσω Τεχνικού Συμβούλου, η υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ για την εκπόνηση όλων των απαραίτητων προμελετών, ώστε να καταστεί δυνατή η δημοπράτηση του έργου κατασκευής είτε ως «μελετο-κατασκευή», είτε μέσω σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

 

Xρηματοδότηση:
Το έργο έχει περιληφθεί στο Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη» (Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α) 2014-2020 και έχει επίσης προταθεί για υλοποίηση στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ (Junker).


Εκτιμώμενο κόστος έργου: 160 εκ. ευρώ